Prvý tuning som na nej robil keď som mal 18 rokov a to boli čierne fólie na okná. Najprv som sa bál, lebo som nevedel, že či to bude pekne vyzerať či to autu neuškodí, veď som to robil po prvykrát ale podarilo sa, a vtedy som dostal chuť sa tuningu venovať naplno. Tak som začal rozmýšľať, čo budem dávať vlastne na svoje autíčko, lebo v tuningu je možností veľmi veľa.
Tak som sa rozhodol pre ďalší “menší tuning” a to bol výfuk značky Remus. Zvuk bol veľmi dobrý takže aj radosť bola veľmi dobrá :) a potom prišlo na rad krídlo. Najprv som mal žiletkové, potom menšie krídlo z 2fast2furious a momentálne sa pracuje na novom krídle :) Neskôr prišli na rad kolesá.
K nim som došiel zaujímavým spôsobom a to tak, že som v Košiciach dostal defekt na prednom kolese a rezervu som nemal, tak som bežal do prvého servisu, aby som si kúpil novú pneumatiku, a čo som tam nezbadal? Mercedes 5 liter a na ňom krásne elektróny, ktoré ako keby kričali “zober si nás“ :) A tak som sa spýtal majiteľa servisu, čije je to auto a on odvetil že jeho. A tak sa začala diskusia o tých elektronoch a nakoniec som si kupil eketrony aj z gumami čize som nečakal že budem mať také štastie, a že namiesto jednej pneumatiky si domov odnesiem nové elektróny :)
Keď som sa jedného večera pozrel na auto, bolo síce pekné s tými kolesami, ale niečo tomu stále chýbalo….už som si myslel, že mi dochádzajú nápady, ale potom mi svitlo v hlave, že to chce podsvietenie :) A tak som si kúpil diodové modré podsvietenie, ktoré malo veľa funkcií a aj jednu špeciálnu - a to blikanie podľa rytmu hudby. No a ako zvyčajne, problémom bola montáž, lebo nikdy som to predtým nerobil. Ale po dlhých hodinách strávených v garáži sa nám to z kamošom podarilo, a tá radosť bola vynikajúca na to, že sme to skončili o tretej ráno :-D. Zase na ten pocit nezabudnem, keď to prvýkrát zasvietilo pod mojou láskou :)
Ale čo sa neskôr stalo - mal som nepríjemnú haváriu, ktorá nebola zapričinená mojou vinou, ale stalo sa. Nasledovali tak 4-mesačné opravy v garáži. Čiže moje menšie tuningové upravy ako podsvietenie a iné drobnosti sa zničili. Nikde som nechodil, nezabával sa, lebo som stále opravoval svoje auto. Navyše som auto opravoval s kamarátom, takže žiaden profesionálny autoservis :). Podarilo sa, a Maxima zase išla ako predtým. Dostal som nové nápady na tuning a tak som sa rozhodol pre zníženie podvozku. Samozrejme zohnať pružiny na americké auto a ešte k tomu športové je na Slovensku skoro nemožné :) Ale Cobra Tuning mi pomohla a vďaka nákresom ktoré som im poslal, mi v H&R Springs v Nemecku vyrobili pružiny so znížením 40 mm. Čiže som bol véééľmi štastný :-D.
Ďalej mi niečo chýbalo v interiéri. Tak som jedného rána prišiel do školy a samozrejme moj dobrý kamarát, s ktorým som robil aj hudbu, mi podal leták, kde boli 2 LCD monitory s DVD prehrávačom do auta za veľmi slušnú cenu. Tak sme si urobili voľno v škole, a šup do obchodu ich kúpiť. Hneď v ten večer sme strávili niekoľko hodín v garáži montovaním a rezaním do palubovky, aby sme ich tam nejako dostali.
Priznám sa, nebolo mi všetko jedno, že do toho režeme :) ale hurá podarilo sa! Stále mi však niečo vadilo na palubnej doske! Bola akási tmavá, nevýrazná. Neskôr sa mi dostalo do hlavy, že to trochu osviežim. Napokon som stredný panel nastriekal nastrieborno a takisto aj bočné ofuky… a vyzerá to celkom OK podľa mňa. :)
A tak sa začal uz trošku “väčší tuning”. Ale najhoršie na tom bolo to, že ja som v ten čas bol v Londýne, lebo tu pracujem a tak som mohol priebeh riadiť len cez telefón, takže som auto naživo nevidel ale zadarilo sa, a ja som z výsledkom veľmi ale veľmi spokojný.
Najväčší problém bol snáď s prednou kapotou, ktorá od tej havárie nebola vymenená lebo sa mi nepodarilo zohnať novú, ale náš pán majster to zvládol a ju nielenže opravil, ale aj vytvaroval a vyzerá ako nová :)
Počas tohto tuningu bolo snáď najviac stresov. Mal som aj nespokojný spánok, lebo som sa bál, že to nevyjde tamto, hento, bude to zlé a to bude zlé atd. Uff, ale chvalabohu to vyšlo :)
Popri tých laminátoch sa rozšírila zadná náprava a to tak, že kolesá sme vysunuli o 7,5 cm von a predné len o 2 cm. Na zadné kolesá som dal pneumatiky o rozmere 265/35 a dopredu 235/35. a podvozok sa ešte znížil no a momentálne je od zeme asi 9 cm :) Vďaka týmto úpravám má auto priam super stabilitu na ceste, čomu som veľmi rád. Ďalej mi nedal pokoj zvuk auta…tak som sa rozhodol vybrať celé potrubie, a nasadiť nerezové potrubie od motora až nakoniec zo štvor-koncovými výfukmi. Chcel som, aby to malo teda tú agresivitu, ktorú chcem dosiahnuť pri pohľade na Maximu :) A aby sme trošku zvýšili aj výkon samotného motora, tak som si objednal rezonátor značky AIRDEVIL od mojej obľúbenej firmy Cobra Tuning, ktorá má asi všetko :D. A tak sa to namontovalo, vyskúšalo, a s výsledkom som bol veľmi ale fakt veľmi prekvapený, aký pekný zvuk to má. Vtedy mi priam vyskočila až slza od radosti, že sa mi zatiaľ v tom tuningu tak darí na môj vkus.
A tak to je zatiaľ všetko z môjho skromného tuningu. Mám toho ešte veľa v hlave, čo chcem zrealizovať a dúfam že sa mi to podarí. Zasvetil som svoj život tuningu a tak to aj ostane, našiel som niečo, čo ma strašne baví a to je v živote základ aby človeka niečo bavilo. Tuningu sa chcem venovať stále. A moje veľké ciele v tuningu? Za prvé: mať tieto dve lásky: spomínanú Nissan Maxima a Nissan Skyline. Po druhé: mať na nich super tuning a stále to nejak zdokonaľovať. Po tretie: hľadať nové riešenia, aby autíčka vyzerali stále lepšie a lepšie :)
Ďakujem Vám teda za pozornosť pri čítaní tohto článku.
S tunerskym pozdravom ERO :)
TECHNICKÉ INFORMÁCIE AUTA PO ÚPRAVE | |
---|---|
Auto – výrobca a typ: | Nissan Maxima (americká verzia) |
Motor: | 3,0 liter |
Výkon: | 220 hp |
Maximálna rýchlosť: | 260 km/h |
Zrýchlenie: | 7,5 s |
Disky (značka, typ, veľkosť): | Mak 18'' |
Pneumatiky (značka, typ, veľkosť) : | DUNLOP, 265/35 v zadu a v predu 245/35 |
Tuning doplnky – výrobca a typ: | Zníženie podvozku vďaka pružinám H&R Springs, laminátové prahy a predný a zadný spojler, predné "anjelské oči", späťáky zo vstavanými smerovkami, rádio značky SONY, 2x LCD monitory \+DVD prehrávač, znížená a rozšírená zadná časť, komplet nerezový výfuk od motora s rezonátorom AIRDEVIL, modré neónové podsvietenie, športový filter. |
Audio: | 2x Subwoofer značky Pioneer výkon jedného max=1000W, k tomu zosilňovače značky Ground Zero výkon= 1200W, na zadnej doske stredobassy značky Pioneer výkon max=320W, vpredu stredovýšky značky Helix výkon max=200W |